Aktuality
České Budějovice mají nové telefoní číslo

Pobočka v Českých Budějovicích má od 18.4.2018 má další telefonní číslo, přes které je  možno objednávat.

Poznamenejte si : 569333146

18.4.2018
Mistrovství Mechaniků letos nebude

Vážení návštěvníci a přátelé festivalu, pro rok 2018, jsme se rozhodli festival Mistrovství Mechaniků vynechat. Není to konec, jen si letos dáme pauzu. Po minulých ročnících, jsme se rozhodli čas celého realizačního týmu složeného převážně z našich zaměstnanců, ušetřit a využít ve prospěch projektů, kterým jsme po zralé úvaze dali přednost.

Děkujeme za Vaši přízeň a Těšíme se na shledanou na Mistrovství Mechaniků 2019! Realizační tým Mistrovství Mechaniků

12.4.2018
Všechny novinky

Náměšť nad Oslavou 2. - 3. 5. 2015

XXXIV. Zámecký vrch MANN – FILTER 2015

Náměšť nad Oslavou 2. - 3. 5. 2015

Nevyzpytatelný květnový víkend přinesl nejen nejisté počasí, ale i zajímavé časy na trati, kolize soupeřů a stávkující techniku.

V podstatě domácí závod čekal tým Historic racing club Jihlava, oblíbený a technický kopec v Náměšti sliboval souboje nejen z časem, ale i se silnými soupeři. Již po pátečním příjezdu bylo jasné, že problémy s parkováním budou i letos, nakonec tým zabral místo uprostřed Náměšťského náměstí, které bylo na celý výkend středem dění. Samozřejmě, že už v pátek bylo zajištěno večerní hokejové utkání v místní hospůdce :).
Ale už k samotným závodům.

Sobota: První sobotní trenink se konal za zamračeného počasí, kdy nebylo jisté, zda bude, nebo nebude pršet a tak mokré pneumatiky byly v pohotovosti pěkně v "komínku" hned za autem. První tréninková jízda se tedy nakonec odjela na suchých pneu, a jelikož ani na druhou jízdu se déšť nesnesl, odjely se oba kopce na suchu. O časech se nemá smysl zmiňovat, velmi chladný asfalt spolu se seznamováním se s povrchem zámeckého vrchu nedal čekat nějaké závratné časy. Počínaje čtrnáctou hodinou vypukla závodní horečka naplno...nebe se částečně projasnilo a o volbě pneumatik nebylo pochyb, navíc, tým nasadil "fungl" nové pneu Avon. Ve startovní listině se objevil i Lukáš Tomeček s Golfem I GTi, který v loňském ročníku nedal Pavlu Vrátilovi příliš šancí na stupeň nejvyšší a tak napětí, jak to letos dopadne bylo znát. Po první jízdě, která se jela opravdu ve slušném tempu náš jezdec zaostával za Tomečkem pouze o 0.37 s. A navíc skvěle jedoucí Francois Chazelle na Peugeotu 205 GTi zajel skvělý čas a najednou náš jezdec ztrácel ještě na druhého Chazella 0.2 s. Nebylo nic ztraceno, před námi byla ještě druhá jízda a o motivaci bylo bezesporu postaráno. Ve druhé jízdě bylo zlepšení o necelou sekundu, což stačilo jen na Chazella, kterého Pavel Vrátil tímto odsunul na třetí místo, ale na opět zlepšujícího se Tomečka ztratil. Ve výsledném čase, kdy se oba zajeté výsledky sčítají, zaostal přesně o 1 sekundu. V celkovém pořadí bylo tedy rozhodnuto. 1. Tomeček 2. Vrátil 3. Chazelle 4. Furyš. V celkovém pořadí ve třídě historik bylo opravdu plno a tak tedy na Pavla Vrátila zbyla tentokrát "bramborová" medaile. 1. Žáček na legendárním Audi Quattro sport 2. Jelínek na BMW 3.5 CSL a 3. Tomeček na Golfu I.

Neděle: Hned po probuzení do nedělního rána bylo jasné, že tým nečeká nic jednoduchého, protože z nebe se snášel déšť a nevypadalo to, že by mohl v nejbližší době přestat. První trénink se tedy odjel na mokré trati, která byla velmi kluzká po celé délce. Pozornost a opatrnost tedy byla na prvním místě. Po ukončení prvních jízd se počasí umoudřilo a přestalo pršet a sem tam se objevilo i slunce stejně jako v sobotu a začala se částečně vysoušet i závodní trať. Druhý nedělní trénink se odjel na "flekaté" trati, hlavně v lesních úsecích se vyskytovala mokrá místa. Ještě než se opět rozjely první ostré jízdy byla trať zcela suchá, což všichni jezdci kvitovaly s povděkem. Hned v první jízdě do toho pořádně šlápnul náš Pavel Vrátil a časem 1:13:62 porazil Tomečka o 0.35 s. Chazelle měl technické problémy, tak zaostával pozadu zhruba o 4.5 s. Do druhé ostré Pavel Vrátil šel s tím, že nemá co ztratit a tak opět zkusil překonat své dosavadní maximum. Nakonec s toho byl čas 1:13:49, do kterého se promítla vypadlá rychlost v jedné z pomalých pasáží, jinak by byl výsledný čas ještě lepší. Ale ani tak to nestačilo na výborně jedoucího Tomečka, který uťal jakékoliv spekulace časem 1:11:76. Chazelle ani v druhé jízdě nevylepšil svůj čas a tak zůstal na třetím místě, když před ním závod dokončil Vrátil s Tomečkem.

V celkovém pořadí ve třídě historik se děly věci, nejprve odstoupil pro poruchu diferenciálu Jelínek na BMW a o chvilku později i Žáček s Audi Quattro pro neupřesněnou poruchu motoru. Pořadí bylo tedy následující. 1. Tomeček 2. Vrátil a 3. Milan Zelený na Škodě 130 LR také z Historic racing clubu Jihlava. Je jasné, že nejen síla vozu, ale i spolehlivost jsou důležité faktory pro závodní vůz.

Pár slov na závěr. Víkend se nesl ve znamení dvojek, Pavel Vrátil si tedy odváží dvě druhá místa ve skupině HA1 - 2000 a jedno druhé místo ve třídě historik z neděle.

Další závod se bude konat u našich východních sousedů v Bánovcích nad Bebravou, kde se jede na krásném a dlouhém kopci, nesoucí název Janko vršok.

Držte našemu týmu palce, budou to potřebovat.

Fotogalerie

 

Video



Sestříhané video z víkendu v Náměšti nad Oslavou

 


Sobotní on board

 


Nedělní on board

 

 

Odkazy