Aktuality
České Budějovice mají nové telefoní číslo

Pobočka v Českých Budějovicích má od 18.4.2018 má další telefonní číslo, přes které je  možno objednávat.

Poznamenejte si : 569333146

18.4.2018
Mistrovství Mechaniků letos nebude

Vážení návštěvníci a přátelé festivalu, pro rok 2018, jsme se rozhodli festival Mistrovství Mechaniků vynechat. Není to konec, jen si letos dáme pauzu. Po minulých ročnících, jsme se rozhodli čas celého realizačního týmu složeného převážně z našich zaměstnanců, ušetřit a využít ve prospěch projektů, kterým jsme po zralé úvaze dali přednost.

Děkujeme za Vaši přízeň a Těšíme se na shledanou na Mistrovství Mechaniků 2019! Realizační tým Mistrovství Mechaniků

12.4.2018
Všechny novinky

XXXVI. Zámecký vrch Náměšť nad Oslavou 6. - 7. 5. 2017

Náměšť nad Oslavou

XXXVI. Zámecký vrch Náměšť nad Oslavou 6. - 7. 5. 2017

Proběhl nejkrásnější a nejnavštěvovanější závod do vrchu v sezóně a pro Historic racing club Jihlava byl nadmíru úspěšný!

"Domácí" závod našeho týmu, na který se těšilo nejen mnoho příznivců kopcového motorsportu, ale i všichni jezdci, pořadatelé a fanoušci. Ne nadarmo je to nejnavštěvovanější závod v republice a to potvrdil hned sobotní závod, kde přišlo velké množství diváků, ale jak známo, na nedělní závod se očekával ještě větší zájem fanoušků tohoto krásného sportu.

Jak je již z minulých let známo, počasí bývá v Náměšti vrtkavé, ale předpovědi na oba dva závodní dny slibovaly azurové nebe nad hlavou a krásně vyhřátý asfalt pod koly, který mimochodem je teprve rok starý a tak se dalo čekat zlepšení časů ve všech kategoriích. A myslím, že už můžeme předjímat, že se tak i dělo.

Vše započlo tradičně sobotními tréninkovými jízdami. Po roce bylo potřeba seznámit se z tratí, ikdyž náš jezdec ji zná jako svoje boty, nicméně změna povrchu a chuť zlepšit svoje dosavadní maximum velela důkladně si trať připomenout. Čas z tréninku není nijak odpovídající, ale stav trati sliboval super víkend. Ale co osud nechtěl, našeho jezdce od rána trápily žaludeční potíže a v důsledku této indispozice nenastoupil do druhého tréninku. Medikamenty poskytnuté jak z vlastních zdrojů, tak i od soupeřů dopomohly k tomu, že ve 13:00 byl náš jezdec schopen nastoupit na první závodní jízdu s odhodláním podat co nejlepší výkon. 1:12:87, to byl čas první jízdy (osobní maximum bylo 1.12:72 poz. r.), tento čas nenasvědčoval nic tomu, že by již nebyl jezdec ve své kůži... Po tomto zajetém čase se Pavel Vrátil usídlil na prvním místě ve své třídě před Žáčkem na Škodě a Martinkem na Peugeotu 205, v neposlední řadě i před Špundou na Ford Escort RS2000.

Co se týkalo skupiny Historic, figuroval náš jezdec na 2. místě za Žáčkem na Audi Quattro. Stačilo tedy udržet dosavadní tempo, nebo ještě lépe vylepšit čas. To nebyl pro Pavla Vrátila až takový problém a ikdyž si časem 1:13:04 pohoršil první zajetý čas, zajistil si historický první vítězství ve své třídě na tomto nádherném kopci! Stejně tak i potvrdil druhé místo celkově ve skupině Historik. Nesmíme zapomenout, že závodu se zúčastnily i další člšnové Historic racing clubu Jihlava a to již zkušený jezdec a několikanásobný mistr třídy HA1 - 1300 Milan Zelený na voze Škoda 130 LR, který i v sobotu potvrdil své umění a proměnil ho v první místo v této kategorii. A další ze zástupců klubu si odbýval svou premiéru Josef Kružík, který dubloval na Škodě 130LR s již zmíněným Milanem Zeleným. Josef Kružík si vyjel při prvním startu krásné 5. místo.

V neděli ... davy lidí již od brzkého rána proudily depem směrem ke startu a dále do "smrtícího" kopce vedoucího po lesní cestičce k zámku a dále na svá oblíbená místa U dubu, zastávka, vracák, U statku. Bylo vidět, že diváků bude o dost více než v sobotu a to potěší nejen pořadatele, ale i samotné jezdce, které vyšší návštěva motivovala k vyšším výkonům. Někteří však tuto snahu přehnali již v tréninkových jízdách a tak nehod a výletů mimo trať během tréninků bylo více než by bylo zdrávo. Nechyběl ani olej na trati, což nebyla příliš příjemná zpráva pro žádného z jezdců.

Pavel Vrátil i oba jezdci HRC Jihlava úspěšně a s nadhledem absolvovali obě tréninkové jízdy. Krásné počasí a chuť posouvat časové maximum se projevil i na vysněných plánech, kde se začal skloňovat čas 1:11:99, tedy pod 1:12, což by byl pro historické plechové auto s dvoulitrovým motorem čas z říše snů. Sobotní zdarvotní potíže jezdce byly již dávnou minulostí a tak se v nejlepší náladě a odhodlání nechat na trati maximum vydal na start.

Po průjezdu cílem se časomíra zastavila na hodnotě 1.12:63, po sjezdu si byl jezdec jistý, že tam ještě malinká rezerva je a ikdyž průběžné první misto v HA1 - 2000 a druhé místo v historicích nevyžadovalo další riskování, ale i tak po druhé a poslední jízdě letošního Zámeckého vrchu se čas přiblížil velkému mezníku a zastavil se na hodnotě 1:12:15 ! Velmi těsně utekl vysněný čas. Ale i tak, ten čas stál za to! A jak dopadli další členové klubu? Milan Zelený 1. místo HA1 - 1300 a Josef Kružík 4. misto HA1 - 1300

Byl to nejúspěšnější závodní víkend v Náměšti nad Oslavou v historii klubu.

Všem fanouškům děkujeme za podporu a návštěvu u nás pod stanem.

V neposlední řadě chceme poděkovat firmě Truhlářství SLZA za zapůjčení servisní dodávky.

Fotogalerie

 

Video



Kompletní jízda z pohledu kamery od Ládes

 


On board Zámecký vrch 2017

 

 

Odkazy