Aktuality
České Budějovice mají nové telefoní číslo

Pobočka v Českých Budějovicích má od 18.4.2018 má další telefonní číslo, přes které je  možno objednávat.

Poznamenejte si : 569333146

18.4.2018
Mistrovství Mechaniků letos nebude

Vážení návštěvníci a přátelé festivalu, pro rok 2018, jsme se rozhodli festival Mistrovství Mechaniků vynechat. Není to konec, jen si letos dáme pauzu. Po minulých ročnících, jsme se rozhodli čas celého realizačního týmu složeného převážně z našich zaměstnanců, ušetřit a využít ve prospěch projektů, kterým jsme po zralé úvaze dali přednost.

Děkujeme za Vaši přízeň a Těšíme se na shledanou na Mistrovství Mechaniků 2019! Realizační tým Mistrovství Mechaniků

12.4.2018
Všechny novinky

Tatenice u Lanškrouna 13. - 14. 6. 2015

I. Tatenický " Vlčí vrch "

Tatenice u Lanškrouna 13. - 14. 6. 2015

V pořadí čtvrtý podnik Maverick rescue Euro Cupu se přesunul do Pardubického kraje, kde se uskutečnil historicky první, pro všechny neznámý "Vlčí vrch". Velmi úzká trať s rychlou i technickou pasáží. Neodpouštějící ani malinkou chybu, která by znamenala výlet do lesa. Mnozí se již přesvědčili.

Tatenice. Náš tým čekala jedna z nejbližších destinací v závodním kalendáři Maverick Rescue Euro Cup, ale vzhledem k objížďkám se dojezd trošku prodloužil. Tato skutečnost nás samozřejmě neodradila, zvědavost a očekávání nového a nepoznaného kopce, který ještě nepoznal měkkost našich závodních pneumatik.

Docela nás překvapilo, jak úzská trať v Tatenicích je. Když se náš tým připravoval, kolem našeho depa se tak tak na milimetry protáhnul autobus. Naštěstí další jel až v neděli. Šiřka trati se nezměnila ani v celé délce od Tatenici až do obce Strážná. Večer jsme celou trať projeli na skůtru, což se ve finále zdálo jako dobrý nápad. P. Vrátil si celou trať prohlédnout a nastudovat záchytné body pro brždění. Po návratu do depa jsme zjistili že dorazili i další jezdci v naší kategorii včetně neporaženého p. Tomečka se svým Golfem. začali jsme těšit na sobotní závody.


Sobota: Ráno se celé depo probudilo do slunečného a velmi horkého dne. Teploty byly už od rána vysoké. Jezdce čekala v závodních kombinézách doslova sauna. Rozprava, kterou musí absolvovat všichni jezdci společně s ředitelem závodu, měla hlavní heslo: "Pánové, v trénincích pomalu, nikdo z Vás tady nejel, tak ať hned nemusíme řešit nějaké výlety mimo trať". Toto varování si všichni jezdci vzali k srdci a tak se tréninky obešly bez nehod. Pavel Vrátil si v obou tréninkových jízdách trať otestoval, aby byl do ostrých zatáček náležitě připraven.

Bohužel občas se přihodí nešťastná náhoda, která vše zmaří. V naší skupině HA1 - 2000 musel odstoupit favorit této skupiny Lukáš Tomeček hned po prvním tréninku, respektive ihned po startu první tréninkové jízdy. Po odeznění zvukového signálu se objevila na semaforu zelená, Tomeček vystartoval a nechal za sebou dlouhou olejovou stopu. Podle informací se jednalo o vážnou poruchu převodovky a musel tedy odstoupit.

Pavel se bohužel konfrontace na neznámém kopci s nejsilnějším soupeřem nedočkal. Ve skupině tedy soupeřil s Milanem Stejskalem na Fiatu 131 Abarth a Petrem Brouskem na Inocenti Mini. Po první závodní jízdě se s časem 1:55:20 usadil na prvním místě ve třídě HA1 - 2000. Oba soupeři jeli čas nad 2:01:00. Bylo velké překvapení, když se ve skupině Historik objevil Petr Strnad na Škodě 130 RS s neskutečným časem 1:51:46!

A byl v čele jak před Jelínkem na BMW 3.5 CSL, tak i Pavlem Vrátilem. Bylo tedy nutné zabrat a čas druhé jízdy našeho jezdce byl 1:53:91. To však už kvůli prvnímu horšímu času na jezdce Strnada nestačilo (Strnad 2. jízda 1:54:87). Pro zlato v Historikách si dojel Jelínek, který svůj čas vylepšil o 3 sekundy. Druhý zůstal Strnad a třetí Pavel Vrátil. Ve třídě HA1 - 2000 byla situace jasná. Po součtu jízd zvítězil náš Pavel Vrátil o více než 9 sekund před Milanem Stejskalem a o 12 sekund před Petrem Brouskem. Sobota tak byla zakončena jedním prvním a třetím místem. Večer pak přišel očekávaný déšť, který pročistil vzduch i myšlenky na nedělní zdolávání Tatenického kopce.

Neděle: Nedělní rozprava se konala tak zvaně "po drátě". Tedy jen rozhlasem, protože vše podstatné bylo již řečeno v sobotu a všichni jezdci to měli na paměti.

Náš tým měl nedělní ráno pohodové. Vše si mechanik s jezdcem připravil v sobotu večer, včetně očištění pneumatik, doplnění paliva, kontroly podvozku, vyčištění čelního skla atd. Dalo se tedy o půlhodinku přispat. Ráno se jen upravil tlak v pneumatikách, který po chladnější noci o hodně klesl. Po přejetí na první trénink se zjistilo, že se neúčastni další ze soupeřů a tím byl Milan Stejskal s Fiatem 131 Abarth. Moc jsme tomu nerozuměli, protože byl přihlášen na oba dva dny. Nicméně se nic neměnilo na tom, že Jelínek se Strnadem tu stále jsou a tak nic nebránilo tomu "pořádně si zazávodit".

Tréninky proběhly v poklidu až na to úmorné a nesnesitelné vedro. V ostré jízdě Pavel Vrátil dělal, co mohl, ale nedokázal se dostat pod 1:53:00. S časem 1:53:20 mírně vylepšil včerejší nejlepší výsledek, ale úžasně jedoucí Strnad s Jelínkem na tom byli s časem lépe. Strnad 1:51:17 a Jelínek 1:50:02. Bylo tedy jasné, že toto měření sil dopadne lépe pro tyto dva borce, kterým trať vyhovovala. V druhé, tedy poslední jízdě, Pavel Vrátil nevylepšil svůj dosavadní nejlepší čas, zajel 1:53:60. Po konzultaci s mechanikem vypověděl, že to „nějak“ prokluzovalo. Po sundání pneumatik bylo jasné, proč se tak dělo. Obě přední pneumatiky vypověděly svoji životnost a na vnitřních stranách obou pneumatik se po celém jejich obvodu objevilo plátno, na kterém je samozřejmě jízda nemožná.
Jelínek se Strnadem zajeli podobné časy jako v prvních jízdách. Jediný soupeř ve třídě Petr Brousek na Mini ztratil na Pavla Vrátila v součtu 11 sekund. Ceremoniál na stupních vítězů byl stejný jako v sobotu.

Čtyři poháry se vezou domů na Vysočinu a v tabulce ve skupině Historik to po čtyřech závodech vypadá velmi zajímavě.


MR Historic Cars

 

1.

Libor Jelínek

496

BMW 3.5 CSL

Auto Jelínek

HA1+2000

        102

2.

Pavel Vrátil

464

Opel Kadett GSi

Historic racing club Jihlava

HA1-2000

        102

3.

Petr Strnad

406

Škoda 130 RS

Hostr Racing team

HA1-1300

          85

4.

Petr Žáček

411

   Audi Sport Quattro   

KW motorsport

HA1+2000

          60

5.

Michal Žáček

401

Škoda 125

REC M.A.D

HA1-1300

          53

6.

Lubomír Vymětal

459

Škoda 130 RS

LAMINOL

HA1-1300

          39

7.

Milan Zelený

484

Škoda 130 LR

   Historic racing club Jihlava  

HA1-1300

          34

8.

Lukáš Tomeček

402

VW Golf I GTi

AMK Ecce Homo

HA1-2000

          32

9.

Francois Chazelle

443

Peugeot 205

Pohořelice

HA1-2000

          26

10.

František Kováčik  

452

BMW E 30

AMK FK

HA1+2000

          16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ve třídě HA1 - 2000 už to tak napínavé není, ale za to příznivé pro "naše barvy".


HA1-2000


1.

Pavel Vrátil

464

 Opel Kadett GSi

Historic racing club Jihlava

   150

2.

Lukáš Tomeček

402

VW Golf I GTi

AMK Ecce Homo

40

3.

Francois Chazelle    

443

Peugeot 205

Pohořelice

39

4.

Petr Brousek

400

Inocenti Mini

Mini

37

5.

Pavel Furiš

474

 Peugeot 205 Mi 16   

SVS Hobby Autosport

18

6.

Milan Stejskal

435

Fiat 131 Abarth

GMS Racing Team

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další, v pořadí již pátý podnik MREC 2015, se pojede opět za hranicemi naší vlasti na Slovensku a to na legendární "Babě" nazvaný "Pezinská baba".

 

Držte Historic racing clubu Jihlava palce :-)

 

 

Fotogalerie

 

Video



Video od VT Photo

 


On board ze soboty

 


On board z neděl s jiným umístěním kamery

 

 

Odkazy