Aktuality
České Budějovice mají nové telefoní číslo

Pobočka v Českých Budějovicích má od 18.4.2018 má další telefonní číslo, přes které je  možno objednávat.

Poznamenejte si : 569333146

18.4.2018
Mistrovství Mechaniků letos nebude

Vážení návštěvníci a přátelé festivalu, pro rok 2018, jsme se rozhodli festival Mistrovství Mechaniků vynechat. Není to konec, jen si letos dáme pauzu. Po minulých ročnících, jsme se rozhodli čas celého realizačního týmu složeného převážně z našich zaměstnanců, ušetřit a využít ve prospěch projektů, kterým jsme po zralé úvaze dali přednost.

Děkujeme za Vaši přízeň a Těšíme se na shledanou na Mistrovství Mechaniků 2019! Realizační tým Mistrovství Mechaniků

12.4.2018
Všechny novinky

Libínské sedlo - Prachatice 5. - 6. 8. 2017

Prachatice

Libínské sedlo - Prachatice 5. - 6. 8. 2017

Další ze společných závodů Maverick rescue Euro cupu a Mistrovství České republiky a v tomto závodě i dalšího pohárového seriálu EDDA Cupu se rozjel tentokrát úplně na druhé straně republiky a to v Prachaticích. Velmi rychlá trať o dělce 4200 metrů se jela již podruhé.

Libínské sedlo v Prachaticích... pro drtivou většinu jezdců MREC je to trať, která je pro moravské jezdce slušně řečeno z ruky  proto také podle toho vypadala i startovní listina, kde bylo přihlášeno všeho všudy jen 13 jezdců. Zbytek startovního pole doplnili jezdci jezdící MČR, Českou trofej a EDDA Cup.

Mezi hrstku jezdců MREC se zařadil vedle Milana Zeleného i mechanik Pavla Vrátila Miroslav Bužga, který zaskočil za našeho jezdce, který odjel na neobvyklou dovolenou na Ukrajinu. Mechanik a závodník v jedné osobě se vydal na první tréninkovou jízdu. Jízda to byla jako obvykle seznamovací, ale už v této rozjížďce se zdálo, že není něco v pořádku. Motor netáhnul jak měl a občasný "zatarokování" nevěstilo nic moc dobrého. Nicméně náš jezdec absolvoval i druhou tréninkovou jízdu po důkladné kontrole motoru a problém stále přetrvával, a dokonce se i mírně stupňoval.

Před první ostrou jízdou se nepřišlo na žádnou viditelnou závadu a tak náš jezdec startoval s pocitem "buď a nebo"... po první ostré jízdě, kdy už bylo jasné, že motor od prvního vracáku jde na tři válce se náš jezdec umístil za svého soupeře Rašku na Golfu GTi a ztrácel na něj 1 sekundu (se třemi válci to není zas tak moc :-D). Před druhou jízdou se vyměnili svíčky a provedla trochu hlubší údržba a šlo se do druhého závodního kopce. Pocit z motoru byl ale stále stejný. Po odstartování chvilku motor běžel jak měl, ale po zařazení třetího rychlostního stupně opět začal vynechávat jeden válec... ztráta v cíli na Rašku už byla tři sekundy na kopec a tak náš jezdec "utrpěl" druhé místo za vítězným Raškou. Milan Zelený neměl o moc lepší den, trápil ho nedostatek výkonu, který se projevoval v časových ztrátách. V součtu času se umístil na třetím místě ve třídě HA1 - 1300.

A byla tu neděle. Opel Kadett GSi stále stávkoval, veškerým zkoušením a výměnou cívky, kabelů, svíček atd se zjistilo, že 4 válec vůbec nefunguje. Elektrická část byla kompletně ozkoušena a fungovala bez problémů, zbývalo jen zkontrolovat tu mechanickou... po kontrole rozvodů, kde sedělo vše jak mělo se pomale začala vynořovat ta nejhorší varianta -  potkaný motor, zohýbané ventily válec bez tlaku :( Náš jezdec a mechanik v jedné osobě do nedělního závodu vinou nefunkční techniky nezasáhl.

Milan Zelený však po extrémě rychlém zásahu do motoru dokázal odladit výkon své "škodovky" takovým způsobem, že zajel nejrychlejší škodovácký čas v MREC o víkendu. Jediná škoda byla, že na druhou ostrou jízdu zapršelo a Milan Zelený jedoucí na vodě na slickách nemohl konkurovat Dopitovy, který nazul mokré gumy. A tak po fantastické první jízdě nakonec Milan Zelený obsadil druhé místo.

Není zvykem aby se v článku zmiňovalo i pondělí, ale vzhledem k událostem ho zařazujeme. Ihned v pondělí se začlo už i s Pavlem Vrátilem dělat na závodním voze. Základní věcí bylo změřit tlaky ve válcích ... Válec č. 1 ukazoval 8, válec č. 2 ukazoval 8, válec č. 3 ukazoval 5 a válec č. 4 ukazoval 0. Závada odhalena, okamžitě hlava dolů.. po sundání hlavy bylo jisté to, co bylo patrné už při měření tlaků. Potkal se motor, všechny výfukové ventily se otiskly do pístů. Bylo provedeno "zašábrování hran od otisků, vyndané ventily, odstrojená hlava. Hlava byla odeslána na výměnu vodítek ventilů, která vinou rány popraskaly. Všechny ventily výfuku se museli vyměnit, sedla všech ventilů, včetně sacích zabroušené a zalapované, všechna nadzdvihátka vyměněna za nové.

Příčina závady bylo uřazení v poslední pasáži v Násedlovicích, kdy ze čtvrtého rychlostního stupně, který byl v té chvíli vytočený na cca 7000 ot/min se místo pátého stupně zařadil třetí. V Násedlovicích o tom tým věděl, ale vzhledem k tomu, že motor šel i nadále na volnoběh normálně, vypadalo to, že se tato relativně často se stávající závodnická chyba obešla bez újmy.

V době psaní tohoto článku ještě není motor sestaven, hlava přijde v pondělí 14. 8. 2017. Tým měl tedy necelé čtyři dny dát motor do špičkového stavu těsně před závody v Újezdu u Brna na místní Mohyle míru.

Věříme že vše dopadne tak jak má.

Video z on boardu v odkazu dole je od Milana Zeleného. Vzhledem k potížím nemělo smysl pořizovat záznam z jízd.

Fotogalerie

 

Video



On board Libínské sedlo v podíní Milana Zelenýho

 

 

Odkazy