Aktuality
České Budějovice mají nové telefoní číslo

Pobočka v Českých Budějovicích má od 18.4.2018 má další telefonní číslo, přes které je  možno objednávat.

Poznamenejte si : 569333146

18.4.2018
Mistrovství Mechaniků letos nebude

Vážení návštěvníci a přátelé festivalu, pro rok 2018, jsme se rozhodli festival Mistrovství Mechaniků vynechat. Není to konec, jen si letos dáme pauzu. Po minulých ročnících, jsme se rozhodli čas celého realizačního týmu složeného převážně z našich zaměstnanců, ušetřit a využít ve prospěch projektů, kterým jsme po zralé úvaze dali přednost.

Děkujeme za Vaši přízeň a Těšíme se na shledanou na Mistrovství Mechaniků 2019! Realizační tým Mistrovství Mechaniků

12.4.2018
Všechny novinky

Bratrušov u Šumperka 22. - 23. 8. 2015

IV. Bratrušovské serpentiny - Memoriál Karla Orla

Bratrušov u Šumperka 22. - 23. 8. 2015

Po dlouhé přestávce způsobené zrušením závodu v Prachaticích se náš tým těšil na závody na krásné a rychlé trati v Bratrušově u Šumperka. Poprvé se zde použily nové slicky AVON tvrdosti A53 osazené na přední nápravě oproti tvrdosti A19, které jsou použity na zadních nápravách.

Téměř po dvouměsíční pauze se opět rozjel kolotoč závodů do vrchu MREC a to na trati v Bratrušově u Šumperka. Příjezd byl týmem stanoven jako vždy na pátek odpoledne, tým věděl, že je parkování v depu komplikované a tak po domluvě s ředitelem závodu měl rezervované místo blíže ke startu. Důležitá byla také předpověď počasí a ta slibovala slunečné počasí po celý víkend, což byl ideální stav pro závodění.

Sobota: Jako před každým závodem se jezdci včetně našeho Pavla Vrátila sešly na louce k rozpravě, kde jsou srozuměni, jak bude probíhat závodní víkend, včetně speciálních pokynů. Nyní už zbývalo odstartovat tréninkové jízdy. Né každý se v tréninku chtěl pomalu sžívat s tratí a tak bylo k vidění několik krizovek, včetně nehod, kontaktů s bariérou nebo se svodidly. Ani našemu týmu se nevyhla malá komplikace v podobě otočeného klínového řemenu, na kterém nakonec chybělo několik zubů. Po velmi rychlé výměně v depu naším mechanikem se mohlo pokračovat do druhého tréninku.

Bylo ale jasné, že v tréninku svůj loňský čas nepřekonáme a tak se čekalo, jak se podaří zajet v ostrých jízdách. Nejlepší loňský čas byl 1:45:70. Po první jízdě se čas zastavil na 1:44:47 ... nebyl to nijak závratný čas, vzhledem k tomu, že soupeř ve skupině Jaroslav Mikeš se Škodou 130 RS byl o dvě sekundy rychlejší a zároveň Libor Jelínek ve třídě Historik byl též rychlejší a to hned o čtyři sekundy. Po první jízdě to zatím vypadalo na druhé nebo třetí místo. Po druhé ostré jízdě, když se časomíra zastavila na čase 1:44:14 se vlastně nic nezměnilo. Náš jezdec tedy obsadil v sobotním závodě 2. místo ve skupině HA1 - 2000 a 3. místo celkově ve třídě historik. S tímto časem jsme nebyly spokojeni. Pavel Vrátil si znovu zpětně procházel trať, kde by se dalo jet ještě rychleji. Nebylo možné mít stejný čas. Když byl vůz od loňské sezony vyladěný a nyní disponuje mnohem větším výkonem.

Nedělě: Jelikož nebyl na neděli přihlášen žádný nový vůz, tak se rozprava nekonala a jezdci mohli o něco déle odpočívat než je obvyklé. Tréninkové jízdy byly opět "festivalem promrhaného času", když Sláva Šubert opřel své Mitsubishi o svodidla a cca 30 metrů jich poškodil. Pavel Vrátil se ujistil čistotou trati a tím, že gumy opravdu dobře drží a byl odhodlán udělat něco se sobotním časem. Ihned po projetí cílem závodní jízdy se na tabuli ubjevil čas 1:42:71, což byl podstatný rozdíl oproti sobotnímu času.

Jaroslav Mikeš jel čas 1:40:61, čímž byl téměř nedostihnutelný a Libor jelínek zajel téměř identický čas jako Pavel a to 1:42:73. Do druhé závodní jízdy se šlo s velkým odhodláním zabojovat s Liborem Jelínkem (BME 3.5 CSL). Do druhé závodní jízdy vyjel náš jezdec mezi prvními a vyšrouhoval čas na skvělých 1:41:65!! Tento čas znamenal zlepšení oproti loňsku o 4 sekundy!!! Nezbývalo než čekat, jak se s poslední jízdou popasují soupeři. Oba byly nakonec rychlejší a tak nezbývalo než se smířit se stejnou pozicí jako v sobotu.

Avšakco se nestalo.... Na trať vyjel Radim Šustek na Škodě Favorit a někde okolo zatáčky č.6 začal z jeho vozu značně unikat olej a jelikož se ho traťovým komisařům nepodařilo zastavit, znečistil 3/4 tratě olejem. Po konzultaci ředitele závodu a zástupci z jezdců se rozhodlo, že za této situace se zbylé startovní pole na trať nevydá a výsledky druhých jízd budou anulovány, tudíž vyhlášení bude podle časů z prvních ostrých jízd. Takže to dopadlo pro náš tým o něco lépe než v sobotním závodu, ve třídě HA1 - 2000 se nic nezměnilo, tak Jaroslav Mikeš ukázal opět svoji sílu a zvítězil, takže 2. místo se opakovalo, ale změna se udála ve skupině historik, kterou vyhrál již zmiňnovaný Jaroslav Mikeš, a druhý skončil náš jezdec Pavel Vrátil o 0.02 sekundy před Liborem Jelínkem!!!!

Nakonec byl víkend vyhodnocený jako velmi úspěšný, ikdyž sobotni časy tomu původně nenasvědčovaly.

Fotogalerie

 

Video



Bratrušovské serpentiny - sobota

 


Bratrušovské serpentiny - nedělě

 


Krásné video od VTphoto

 

 

Odkazy