Aktuality
Nezvítězili jsme, ale i tak nás to těší

V soutěži "Cena hejtmana kraje Vysočina za společenskou odpovědnost", se naše společnost umístila na pátém místě.

11.4.2017
Napsali o nás

www.motofocus.czPortál motofocus.cz uveřejnil článek "coraHB autodíly výhradním distributorem firmy Comline pro ČR"

 

 

 

 

 

 

 

 

28.2.2017
Všechny novinky

LVI. a LVII. Ústecká 21° memoriál Miroslava Urbana 28. - 29. 5. 2016

Ústí nad Orlicí

LVI. a LVII. Ústecká 21° memoriál Miroslava Urbana 28. - 29. 5. 2016

Znovuobnovená tradice závodů do vrchu vedoucí na trati z Ústí nad Orlicí až na Andrlův chlum dala novou výzvu pro náš tým, který zde nikdy nejel...nutno říci, že víkend byl velmi zajímavý.

Řev motorů se opět po odmlce vrátil na jednu z nejstarších vrchařských tratí u nás a tak i náš tým mohl poprvé okusit jak zdejší trať měřící 3460m, tak i diváckou kulisu.

Jak už bylo řečeno v úvodu, trať neměl náš jezdec Pavel Vrátil nikterak najetou, a tak nezbylo, než si ji v pátek s osobákem očíhnout jak se říká párkrát nahoru, párkrát dolu. Podstatné bylo zapamatovat si pořadí 21 zatáček, jak jdou za sebou. To nejdůležitější ale bylo potřeba vyzkoušet v sobotu v tréninkových jízdách v závodním autě.

Slunečné počasí přivítalo depo závodníků a podle předpovědi mělo vydržet až do večera. V tomto závodě se dá těžko komentovat tréninková jízda, jelikož první svezení na neznámé trati je jako když člověk jede na víkend na chatu a tak pro seznámení dvě tréninkové jízdy stačily. A bylo to tu, první ostrá jízda tohoto víkendu. Cíle pro sobotu v podstatě stanoveny nebyly, jelikož kombinace neznámé trati a dva jezdci jedoucí na neporazitelném VW Golf Lukáše Tomečka nedávalo moc šancí pro nejlepší výsledek, ale nikdo nic předem nevzdával, na dráze se může stát cokoliv. A tak Pavel Vrátil stanovil svůj první sobotní čas na 2:28:05, čímž byl průběžně třetí za již zmiňovanou dvojicí střídající se VW Golf Tomeček - Kůs.

Druhou jízdu tým pojal jako posouvání času, než riskantní "honění" se za touto dvojicí a tak se časomíra zastavila na čase 2:27:95. Velký posun to nebyl, ale jako odrazový můstek pro změny v nastavení do nedělního závodu to posloužilo velmi dobře. Navíc klepání v přední nápravě při brždění přineslo trošku nervozity do týmu. Třetí místo tedy bylo na světě a další body na kontě týmu. Nutno ještě podotknout, že těsně po ukončení slavnostního ceremoniálu se spustil obrovský přívalový déšť a místama zatopil části depa. Týmu HRC Jihlava se to naštěstí vyhnulo, protože parkovací stání bylo v mírném kopci, ale na nedělní závod to nebylo příliš povzbudivé.

A byla tu neděle. V noci byla průtrž mračen, všude bylo mnoho vody a traťi se schnout nechtělo. Hlavně trať která vede lesními úseky neschla vůbec. Začalo vykukovat slunce, takže každý doufal, že voda na trati oschne. Jak bylo popsáno výše v neděli se tým věnoval upravám tlumení podvozku, úpravě tlaku v zadních pneumatikách a opravě zmíněného klepání v přední nápravě, které způsobovala vůle ve strženém závitu na čepu pravého brzdového třmenu. Závada se provizorně opravila a nastavení se dokončilo a mohlo se tedy vyrazit do závodu.

Obě tréninkové jízdy se odjely ještě na vlhké trati, ale závodní jízdy na suchu. Náš jezdec i celý tým doufal, že se změna nastavení projeví na čase i proto, že v neděli již nastoupil pouze jezdec Kůs na VW Golf a Lukáš Tomeček se do závodu nepřihlásil. Motivace tedy byla vysoká a tak první jízda dopadla nadmíru očekávání, když časem 2:27:49 překonal nejen svoje sobotní maximum o půl sekundy , ale i o půl sekundu  jezdce Kůse a ujal se po první jízdě vedení. S nastavením vozu se tedy už nehýbalo, proběhlo pouze doplnění paliva a kontrola tlaku v pneumatikách a mohlo se nastoupit do druhé závodní jízdy.

Nervozita by se mohla krájet. Jenže, je to motorsport a první odstoupení ze závdu pro poruchu po dva a půl letech bylo tady. Ve skvěle rozjeté jízdě, která byla dalo by se říct vítězná, vypověděl v 16té zatáčce motor svou službu a pokusy o opětovné nastartování selhaly. Vůz byl tedy odstaven a čekalo se na konec závodů. Telefonické hovory s mechanikem nepřineslo žádné řešení závady. Až při zkoušce pevnosti zapalovacích kablů se zjistilo, že kabel vedoucí od zapalovací cívky je úplně vypadlý. po jeho nasazení se bez problémů podařilo motor opět uvést do chodu. I takovéto maličkosti mohou zkazit veškeré snažení a dobrý výsledek. Z nedělních závodů tak na kontě přibyla jedna velká nula, ale zároveň i další zkušenost pro tým.

Po závodech v Ústí nad Orlicí je měsíční pauza a poté se místo zrušeného Tatenického Vlčího vrchu pojede závod v Násedlovicích, odkud samozdřejmě doneseme opět spousty informací.

Držte tedy našemu týmu palce ;-)

Fotogalerie

 

Video



Sestříhané video z víkendu v Ústí nad Orlicí

 


Sobotní on board

 

 

Odkazy

 

newsletter

Přejete si pravidelně dostávat newsletter?

Navštivte nás