Aktuality
Nezvítězili jsme, ale i tak nás to těší

V soutěži "Cena hejtmana kraje Vysočina za společenskou odpovědnost", se naše společnost umístila na pátém místě.

11.4.2017
Napsali o nás

www.motofocus.czPortál motofocus.cz uveřejnil článek "coraHB autodíly výhradním distributorem firmy Comline pro ČR"

 

 

 

 

 

 

 

 

28.2.2017
Všechny novinky

XXXV. Zámecký vrch 7. - 8. 5. 2016

Náměšť nad Oslavou

XXXV. Zámecký vrch 7. - 8. 5. 2016

Dva dny po vystavení závodního speciálu v obchodním domě City park Jihlava se náš tým přesunul pod jeden z nejkrásnějších a divácky nejnavštěvovanější kopec v seriálu Maverick rescue Euro cup 2016.

Ve čtvrtek 5. 5. 2016, což bylo dva dny před startem závodů v Náměšti nad Oslavou mohl každý z fanoušků a příznivců motorsportu vidět závodní speciál Opel Kadett GSi našeho týmu Historic racing club Jihlava. Kdo chtěl mohl se do vozu posadit a zeptat se na cokoliv co se závodního auta týká. Součástí prezentace byla i soutěž o lístky na závody do Náměště nad Oslavou, kterou náš tým bere jako domácí trať. Tímto bychom chtěli poděkovat všem, kterí se nejen zúčastnily soutěže, ale také přišly vyjádřit svou podporu před závody. Zároveň ještě dlužíme odpověď na soutěžní otázku "kolik váží závodní speciál Opel Kadett GSi" správná odpověď je: 786 kg. Výhercům byly lístky předány a ostatním děkujeme za účast v soutěži.

Teď už ale k samotnému závodu v Náměšti. Jak už bývá klasickým problémem v Náměšti nad Oslavou každoroční problém s PZS (parkoviště závodních strojů). Letos byl uzavřen prostor ve dvoře a tak se celé startovní pole o počtu cca 120 vozů muselo vtěsnat na náměstí, a do přilehlých uliček. Našemu týmu se podařilo usadit hned vedle kostela na horní straně náměstí a to jen díky brzkému příjezdu v pátek ráno. Největší neznámou byl nově položený povrch, který se táhnul od zatáčky "U dubu" až do cíle. Z trati zmizely veškeré nerovnosti, které v minulosti stežovaly průjezdy závodníkům na formulích.

Sobota: A zase to počasí.... jak je známo, počasí je největším soupeřem všech závodníků a tak se každý závodní víkend sleduje a upíná se pozornost na předpověď. Víkend sliboval krásné slunečné počasí, které bylo nejen zárukou skvělých závodů a výkonů jezdců, ale jak už v Náměšti tradičně bývá, tak i přílivu velkého množství fanoušků. Už od rána se diváci valili přes náměšťský most směrem na kopec. Takže už první a druhý trénink měl zajímavou diváckou kulisu hodnou zámeckému vrchu. Oťukání nového povrchu jezdcem Pavlem Vrátilem přineslo očekávaný výsledek... "klouže to" ... ano, tým to čekal, nový asfalt, který v době závodů byl pár dní starý klouzal a tak nebylo možno jet úplně naplno. Riziko bylo příliš vysoké. Ale závod je závod a tak již v první jízdě se náš jezdec pokusil o co nejrychlejší jízdu, ale nestačil na skvěle jedoucího Tomečka s VW Golf I GTi, který měl zbrusu nový podvozek a jak vidno fungoval skvěle. Čas 1:13:52 stačil na prozatím druhé místo. Pro porovnání loňský nejlepší čas měl Pavel Vrátil 1:13:42 a tak sám za sebou zaostal o pouhou jednu desetinu. Nezbývalo nic jiného, než se pokusit zrychlit tempo a kluzké pasáže vzít o trochu ostřeji. Jak se řeklo, tak se stalo, Pavel Vrátil posunul svoje maximum na čas 1:12:78, čímž ho překonal o více než půl vteřiny. Ani tak to ale nestačilo na nedostižitelného Tomečka, který neměl velkou konkurenci ani mezi ostatními třídami v historicích. Nezbylo než se spokojit z druhým místem a spřádat plány na neděli.

Neděle: Slunečné ráno vítalo návštěvníky závodů do vrchu v Náměšti nad Oslavou, kteří už od časných ranních hodin v hojném počtu proudili na závodiště. Následovala ranní předstartovní kontrola vozu, tlaky v pneumatikách, hladina paliva v nádrži, čištěni předního okna, dotažení disků kol a jiné, zkrátka vše co patří ke každým závodním jízdám. Takže ani v neděli ráno před první tréninkovou jízdou tomu nebylo jinak. Tlaky v pneumatikách mají obrovský vliv na funkčnost závodní pneumatiky, proto se klade velký důraz na jeho kontrolu. Obě tréninkové jízdy proběhly v klidu a přispěly k dopilování ideální závodní stopy, včetně posunutí bodů brždění.

Následovala první ostrá jízda. První nedělní závodní čas se zastavil na hodnotě 1:12:72 znamenal opětovné posunutí maxima na tomto kopci, ale také to, že Šternberský instruktor autoškoly Tomeček je tento víkend nedostižný. Druhá závodní jízda byla plánovaná jako další útok na osobní maximum, ale "díky" malé chybičce u retardéru se nepodařilo stlačit čas o něco níže. Tomeček i v druhé jízdě potvrdil svou nadvládu nad většinou dvoulitrů startujících ve třídě E1 a S1. Nicméně další druhé místo bylo doma a body se počítají.

V souhrnu náš tým v sobotu bral druhé místo ve třídě HA1 - 2000 a druhé místo ve skupině Historik, v neděli se výsledek ve třídě HA1 - 200 opakoval, ale ve skupině Historik zbyla pouze bramborová medaile.

Dalčím závod se bude konat v Ústí nad Orlicí, kde se opět po přestávce pojede Ústecká 21°. Historic racing club Jihlava se na tento závod velmi těší, je to pro ně nová trať, na které ještě Opel Kadett a Pavel Vrátil ještě neměl tu čest jet. Uvidíme, jak jim to sedne.

Závod se jede poslední květnový víkend 28. - 29. 5. 2016

Budeme rádi, když náš tým přijedete podpořit.... není to daleko ;-)

Fotogalerie

 

Video



Video z Náměště nad Oslavou od H & M automotive videos

 


On board - XXXV. zámecký vrch včetně svozu a loučení s diváky

 

 

Odkazy

 

newsletter

Přejete si pravidelně dostávat newsletter?

Navštivte nás